Spærring af kort

Her finder du information om, hvorvidt det er nødvendigt at spærre kortet.

Hvis du ikke kan finde dit kort, kan du logge på Min Side på vores hjemmesider og spærre det. Det gør du ved at klikke på "Kreditkort" og "Mit kort". Her kan du både spærre eksisterende kreditkort og bestille et nyt kort. Hvis du ikke har mulighed for at logge på Min Side, kan du ringe til 70 80 11 00 (fra udlandet 0045 70 80 11 00) for at spærre kortet. Tjenesten er åben hele døgnet.
Har du mistet dit kort, skal dette spæres med det samme. Dette kan du enten gøre på Min Side, eller ved at ringe til banken på telefonnummer: 70 80 11 00 (fra udlandet 0045 70 80 11 00) for at foretage spærringen. Tjenesten er åben hele døgnet året rundt. Du vil ikke blive holdt ansvarlig for kortmisbrug, så længe du har opbevaret og brugt kortet forsvarligt. Dette er reguleret i kortbetingelserne.
Den mest almindelige årsag til, at et kort ikke virker, er, at der er indtastet en forkert PIN-kode eller indtastet det forkerte kortnummer på internettet.

Andre årsager kan være, at der ikke er tilstrækkelig kredit. Du kan eventuelt ansøge om højere kredit ved at logge på Min Side.

Hvis du for nylig har oplyst dit kortnummer til et hotel eller et biludlejningsselskab, er det også muligt, at de har reserveret et beløb på kortet, hvilket reducerer den tilgængelige kredit.

Tjek også, at den sidste faktura er betalt. Hvis du har en faktura, som ikke er betalt på forfaldsdatoen, spærres kortet midlertidigt, indtil indbetalingen er registreret.
Hvis du ønsker at opsige kortet, kan du enten sende os en e-mail fra din registrerede e-mailadresse til mail@banknorwegian.dk eller en besked fra Min Side. Du kan ikke have udestående kredit på kortet, hvis det skal afsluttes.

Tilbage til oversigten