Status på låneansøgning

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål i forbindelse med nye låneansøgninger.

Du vil modtage et svar umiddelbart efter du har ansøgt om et lån hos os.
Når du har ansøgt om et lån på vores hjemmeside og har fået din ansøgning forhåndsgodkendt, bedes du indsende dokumentation på, at de oplysninger du har angivet i din ansøgning er korrekte. Du vil modtage en e-mail med oplysninger om hvilken dokumentation vi ønsker. Du kan fuldføre resten af processen på Min Side. Når du logger ind på Min Side vælger du ”Fuldfør låneansøgning”, herefter vil du kunne se, hvilken dokumentation vi mangler at modtage, for at vi kan færdigbehandle din ansøgning. Du kan se vores brugerguide for yderligere information.
Vi behandler først din ansøgning når alle dokumenter er modtaget. Når du har fuldført din ansøgning på Min Side, tager det typisk en til to hverdage før lånet bliver udbetalt. Du modtager en e-mail, når vi har udbetalt lånet til din NemKonto. Fra vi udbetaler lånet, til pengene er på din NemKonto går der to til tre hverdage.
Bank Norwegian udfører altid en kreditvurdering på vores kunder inden en kredit kan bevilges. Kreditoplysningerne får vi fra RKI og Debitorregisteret. Sammen med de oplysninger som du har angivet i din ansøgning danner dette grundlaget for om vi kan bevilge din ansøgning.

Vores kreditvurderingsmodel er automatisk og tager derfor ikke hensyn til anden information, end den information som findes tilgængelig ved ansøgningstidspunktet. Får du et afslag betyder det ikke, at du nødvendigvis er en dårlig betaler, men at vi i Bank Norwegian med de informationer som vi har tilgængelig, ikke kan påtage os risikoen ved at bevilge kreditten.

Tilbage til oversigten