Gå til hovedindhold
Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Log ind

Tilgængelighedserklæring

Du kan lytte til siden ved hjælp af oplæsningsværktøjer som JAWS eller NVDA på Windows, VoiceOver på Mac og iPhone samt TalkBack på Android. Aktiver værktøjet i din enheds indstillinger.

Denne tilgængelighedserklæring gælder for de banktjenester og e-handelstjenester, der udbydes af NOBA Bank Group AB (publ) under varemærket Bank Norwegian.

Erklæringen er udarbejdet i overensstemmelse med kravene i EU-direktiv 2019/882 om tilgængelighedskrav til produkter og tjenester ("Tilgængelighedsdirektivet") samt den nationale lovgivning, der implementerer direktivet.

Tilgængelighedserklæringen blev senest opdateret den 27. juni 2025.

1. Vores tjenester og hvordan de leveres

Bank Norwegian tilbyder følgende banktjenester:

  • Forbrugslån
  • Kreditkort
  • Betalinger og betalingskonti
  • Opsparingskonti

Via e-handel tilbydes desuden følgende tjeneste:

  • Betalingsbeskyttelsesforsikring

Tjenesterne leveres via hjemmesiden https://www.banknorwegian.dk/ samt via den personlige login-portal Min Side på https://www.banknorwegian.dk/login/. Bank Norwegian tilbyder også en app til sine kunder, som findes på https://www.banknorwegian.dk/get-app/.

Hjemmeside (banknorwegian.dk) 

Banknorwegian.dk er den officielle hjemmeside for Bank Norwegian, hvor vi præsenterer et overblik over vores finansielle tjenester. Besøgende kan læse om vores tilbud inden for lån, kreditkort, opsparing og forsikring, ansøge om at blive kunde hos os, samt finde information om vores kundeservice. Hjemmesiden er udformet til at være brugervenlig og informativ med let tilgængelige funktioner for både nye og eksisterende kunder.  

Min Side (banknorwegian.dk/login/)  

Min Side er den personlige login-portal for Bank Norwegians kunder. På denne sikre platform kan brugere administrere deres konti, se transaktionshistorik og få et overblik over deres lån, kreditkort og opsparinger. Hjemmesiden tilbyder enkel og intuitiv navigation for at gøre det nemt for kunderne at håndtere deres bankforretninger online. Ved at logge ind kan kunderne også kontakte kundeservice for support via sikker besked.  

App (iOS og Android) 

Bank Norwegian tilbyder en mobilapp til både iOS og Android, som gør det nemt for kunderne at administrere deres bankforretninger direkte på mobilen. I appen kan brugere hurtigt få et overblik over deres lån, kreditkort og opsparingskonti, se transaktionshistorik samt foretage betalinger og overførsler. Appen har et brugervenligt design og giver adgang til vigtige funktioner som notifikationer, sikkert login og kontakt til kundeservice via sikker besked. 

2. Hvilke tilgængelighedskrav der gælder for vores tjenester, og hvordan vi opfylder kravene 

Vores tjenester er omfattet af de tilgængelighedskrav, der følger af tilgængelighedsdirektivet. Kravene bygger på disse fire grundlæggende principper for tilgængelighed: 

Opfattelig: Indholdet skal kunne ses eller høres af alle.
Håndterbar: Alle skal kunne bruge tjenesten, uanset hjælpemidler.
Forståelig: Det skal være let at forstå og bruge tjenesten.
Robust: Tjenesten skal fungere på forskellige enheder og med forskellige hjælpemidler. 

Kravene suppleres af tekniske standarder, der angiver, hvordan tjenester kan gøres tilgængelige. Vi følger løbende udviklingen af nye og eksisterende standarder og planlægger at implementere opdaterede og nye standarder i vores tjenester. 

Nedenfor beskriver vi kort, hvad kravene i Tilgængelighedsdirektivet indebærer, og hvordan vi arbejder for at opfylde dem. 

  • Vores hjemmesider, webapplikationer og apps samt information, der gives til kunder via digitale kommunikationsmidler, skal være opfattelig, håndterbar, forståelig og robust. 
     
    Vi opfylder dette krav ved at følge standarden EN 301 549 på relevante områder. EN 301 549 henviser til WCAG 2.2, som indeholder retningslinjer for, hvordan webindhold kan gøres mere tilgængeligt for personer med funktionsnedsættelser. Vores hjemmesider opfylder i vid udstrækning tilgængelighedskriterierne på niveau A og AA i henhold til WCAG 2.2-standarden. 

  • Sproget i den information, der gives til kunder, må ikke overstige det såkaldte niveau B2 (øvre mellemniveau) ifølge Europarådets fælles europæiske referenceramme for sprog.  
      
    Vi opfylder dette krav ved at analysere vores kundekommunikation og sikre, at sproget, herunder ordvalg, formulering og tekststruktur, ikke er svært at forstå eller unødigt komplekst. 

  • Identifikationsmetoder, for eksempel MitID, skal være opfattelige, håndterbare, forståelige og robuste. 
     
    Vi opfylder dette krav ved at bruge digitale identifikationsmetoder via tilgængelige grænseflader, som leveres af eksterne samarbejdspartnere, samt identifikation ved hjælp af ikke-digitale kommunikationsformer (post og telefon).

  • Elektroniske signaturer, for eksempel MitID, skal være opfattelige, håndterbare, forståelige og robuste. 
     
    Vi opfylder dette krav ved at bruge elektroniske signaturer via tilgængelige grænseflader, som leveres af eksterne samarbejdspartnere. 

  • Vores betalingstjenester skal være opfattelige, håndterbare, forståelige og robuste. 

    Vi opfylder dette krav ved at give kunder adgang til deres betalingskonti og mulighed for at foretage betalinger på Mine Sider samt i vores app via tilgængelige grænseflader. 

  • Vores kundeservice skal kunne give information om tjenesternes tilgængelighed og kompatibilitet med tekniske hjælpemidler. Kundeservice skal kunne kontaktes via tilgængelige kommunikationskanaler. 

    Vi opfylder dette krav ved at sikre, at kundeservice kan kontaktes via telefon af personer, der bruger hjælpemidler, såsom for eksempel teksttelefoni, samt via tilgængelige grænseflader på Mine Sider. Kundeservice kan også besvare spørgsmål og give information om vores tjenesters tilgængelighed samt hvordan de kan bruges sammen med tekniske hjælpemidler. 

3. Hvordan vi sikrer, at vores tjenester er tilgængelige 

Vi arbejder løbende på at sikre, at vores tjenester er tilgængelige, og at vi fortsat opfylder gældende krav. 

Dette gør vi for eksempel ved at teste vores hjemmeside for at se, om den lever op til tilgængelighedskravene. Vi benytter tests, der leveres af eksterne partnere, samt vores egne interne evalueringer. 

4. Hvis du oplever problemer eller ønsker at give feedback 

Vi sætter pris på, hvis du informerer os, hvis du opdager mangler eller fejl, så vi kan rette problemerne. Du kan kontakte os på følgende måder: 
 
Bank Norwegian
Postadress: Snarøyveien 36, 1364 Fornebu, Norge
E-post: accessibility@noba.bank
Telefon: 70 80 11 00 

Digital kontaktformular: https://www.banknorwegian.dk/kundeservice/kontakt-os/