Om os

Bank Norwegian er en heldigital og fleksibel bank, der tilbyder enkle og standardiserede produkter online. Vi anvender og udvikler ny teknologi, automatisering og tjenester så kunden er selvhjulpen f.eks. via vores app. Dette gør vi for at forbedre kundeoplevelsen. Vores mål er at tilbyde enkle produkter til konkurrencedygtige priser.

Banken blev etableret i Oslo i 2007 for at fungere som en støtteplatform for Norwegian Air Shuttles fordelsprogram, Norwegian Reward. Senere  samme år fik vi vores koncession, hvorefter vi officielt kunne kalde os en bank.

I 2013 ekspanderede banken til Sverige, og fortsatte i 2015 med videre vækst i Norden, da vi åbnede i Danmark og Finland. Udviklingen fortsatte i Europa i 2021 med lancering i Tyskland og Spanien.  I dag har mere end  1,7 millioner kunder valgt Bank Norwegian som deres sekundære bank.

I november 2021 blev den svenske bank Nordax AB eneejer af Bank Norwegian. Bank Norwegian er stadig underlagt tilsyn af Finanstilsynet i Norge, og indskud i banken er fortsat garanteret af Bankenes sikringsfond. Sammen med Nordax skal vi fortsætte med at vækste i Europa som den førende digitale bank indenfor privatlån, kredit og opsparing.