Opsparingskonto

Med en opsparingskonto fra Bank Norwegian kan du være sikker på, at du har en konkurrencedygtig rente på dit indskud. Der er selvfølgelig ingen gebyrer ved at åbne en opsparingskonto i Bank Norwegian, og vi har ingen begrænsninger på hvor mange gange du kan overføre til og fra kontoen.

Bank Norwegian er medlem af Bankenes Sikringsfond. Dette indebærer, at dit indskud er beskyttet efter de gældende retningslinjer for indskydergarantien, som fastsættes af de norske myndigheder.

Prisliste

Årlig rente fra første krone
0,20 %
Oprettelsesgebyr
0 kr
Overførsler til/fra konto
0 kr

Renten er variabel og beregnes fra første krone. Der er intet krav til minimumsindskud. Der er ingen begrænsninger på antal overførsler til/fra kontoen. Kontohaver må have en NemKonto, for at kunne disponere over en opsparingskonto i Bank Norwegian.

Spørgsmål og svar

For at åbne en opsparingskonto hos Bank Norwegian, kræver det at du indsender en ansøgning via vores hjemmeside. Du underskriver ansøgningen med dit NemID / MitID. Når din ansøgning er fuldført og din konto er oprettet modtager du en mail. Derefter kan du logge dig ind på Min Side, for at få et overblik over din konto.

Du kan læse vilkårerne for opsparingskontoen her.

For at overføre penge til din opsparingskonto skal du benytte et gironummer. 

Det gironummer du skal benytte er +71 (OCR) + 85949675. Du finder dit personlige OCR nummer på Min Side og i app'en. 

Finder du ikke dit OCR nummer, kan du kontakte os på telefon 70801100 eller mail@banknorwegian.dk

Hos Bank Norwegian er det kun muligt at have én opsparingskonto pr. kunde.

Vi tilbyder ikke opsparingskonto til virksomheder og foreninger, og det er heller ikke muligt at være to disponenter til samme konto.
Ja, pengene på din opsparingskonto i banken er trygge. Banken har en solid egenkapital og er godt rustet til at imødekomme udfordringerne corona-smitten kan påfører økonomien.
Indskud hos Bank Norwegian dækkes af Bankenes Sikringsfond i Norge. Dette indebærer at dit indskud er beskyttet efter de gældende retningslinjer for indskydergarantien, som fastsættes af de norske myndigheder.
Du finder dine transaktioner på Min Side. Log på Min Side med dit NemID / MitID, og vælg herefter "Opsparingskonto" og derefter "Transaktioner". Her kan du finde alle bevægelser til og fra kontoen, som kan hentes ned i PDF- eller excelformat. Hvis du har problemer med at åbne det, kan årsagen være en såkaldt pop-up blokering.
Nej, der er ingen begrænsninger, og du kan foretage det antal overførelser som du ønsker.

Nej, det er kun muligt at vælge dagens dato som forfaldsdato. Vores opsparingskonto har ikke en oversigt over forfaldsdatoer, og derfor er det ikke muligt at vælge en fremtidig dato.

For at din overførsel skal gå ind og betale din faktura, bliver din overførsel ført ind og ud af vores system. Såfremt dette ikke bliver gjort, ville din overførsel ikke automatisk betale din faktura, og du ville kunne risikere at få en rykker.

Hvis du ønsker at lukke din opsparingskonto, skal du overføre dit indestående til din NemKonto. Dette gør du via Min Side.
Derefter sender du en mail til: backoffice@banknorwegian.dk hvori du beder dem om af lukke kontoen.

Når kontoen er lukket, bliver eventuelle renter opgjort og overført til din NemKonto.