Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Log ind
KreditkortLånOpsparingForsikringerKundeserviceOm os

Opsparing

Ønsker du en fleksibel opsparingskonto, hvor du kan overføre penge så ofte du vil? Eller vil du hellere lade pengene vokse over tid? Her kan du sammenligne vores opsparingsprodukter og vælge dét, der passer bedst til dig og dine mål.

Mand med fiskestang ser til venstre.

Tryg opsparing med indskydergaranti

Indskydergarantien er en sikkerhed for dig i tilfælde af noget uforudset skulle ske med banken. Indskud i Bank Norwegian, en del af NOBA Bank Group, er dækket af den svenske indskydergarantiordning.

Opret opsparingskonto

Opsparingskonto

Fuld fleksibilitet

Dette er vores mest fleksible opsparingskonto, hvor du får en god rente. Kontoen er uden binding, og der er intet krav om minimumsindskud. Der er heller ingen gebyrer ved etablering af kontoen, og du kan overføre så ofte du ønsker til din NemKonto.

Indlånsrente 2,70 %*
Oprettelsesgebyr 0 kr
Antal gebyrfrie overførsler pr. kalenderår Ubegrænset

*Fra 11.07.2024 er renten 2,55 %

Opsparing plus

Bedste rente

Opsparing plus er velegnet til dig, der planlægger at have pengene stående over længere tid, og som er optaget af at få den bedste rente. Det koster ikke noget at oprette kontoen, og der er ingen bindingstid – du har dog et begrænset antal gebyrfrie overførsler pr. kalenderår.

Indlånsrente 3,15 %**
Oprettelsesgebyr 0 kr
Antal gebyrfrie overførsler pr. kalenderår 6
Overførselsgebyr 0,5 % af overførelsesbeløbet*

*6 gebyrfrie overførsler pr. kalenderår fra kontoen, derefter 0,5 % af beløbet du overfører. Du kan overføre til kontoen så ofte, du ønsker.
**Fra 11.07.2024 er renten 2,90 %

Indlånsrente

Indlånsrente opsparingskonto2,70 %*
Indlånsrente opsparing plus3,15 %**

*Fra 11.07.2024 er renten 2,55 %
**Fra 11.07.2024 er renten 2,90 %

Kontohaver skal have en NemKonto, for at kunne disponere over en opsparingskonto hos os.

Spørgsmål og svar

For at åbne en opsparingskonto hos os, kræver det at du indsender en ansøgning via vores hjemmeside. Du underskriver ansøgningen med dit MitID. Når din ansøgning er fuldført og din konto er oprettet modtager du en mail. Derefter kan du logge dig ind på Min Side, for at få et overblik over din konto.

Du kan læse vilkårerne for opsparingskontoen her.

Ja, du kan ansøge om opsparing plus selv om du har en opsparingskonto hos os. Du finder vores ansøgningsskema her.

For at overføre penge til din opsparingskonto skal du benytte et gironummer.

Det gironummer du skal benytte er +71 (OCR) + 85949675. Du finder dit personlige OCR nummer på Min Side og i appen. 

Hvis du ikke kan finde dit OCR nummer, kan du kontakte os på telefon + 45 70 80 11 00, eller mail@banknorwegian.dk.

Hos os er det kun muligt at have én opsparingskonto og én opsparing plus pr. kunde.

Vi tilbyder ikke opsparingskonti til virksomheder og foreninger, og det er heller ikke muligt at være to disponenter til samme konto.
Indskud hos Bank Norwegian, som er en del af NOBA Bank Group, dækkes af den svenske indskydergarantiordning. Dette indebærer at dit indskud er beskyttet efter gældende retningslinjer for indskydergarantien, som fastsættes af de svenske myndigheder.
Du finder dine transaktioner på Min Side. Log ind med dit MitID og vælg herefter "Opsparingskonto" og derefter "Transaktioner". Her kan du finde alle bevægelser til og fra kontoen, som kan hentes ned i PDF- eller excelformat. Hvis du har problemer med at åbne det, kan årsagen være en såkaldt pop-up blokering.
Der er ingen begrænsninger på antallet af overførsler du kan foretage fra din opsparingskonto eller din opsparing plus. Men på opsparing plus har du kun seks gebyrfrie overførsler pr. kalenderår. Derefter koster det 0,5 % af beløbet du overfører fra kontoen. 

For at din overførsel skal gå ind og betale din faktura, bliver din overførsel ført ind og ud af vores system. Såfremt dette ikke bliver gjort, ville din overførsel ikke automatisk betale din faktura, og du ville kunne risikere at få en rykker.

Hvis du ønsker at lukke din opsparingskonto, skal du overføre dit indestående til din NemKonto. Dette gør du via Min Side. Derefter sender du en mail til backoffice@banknorwegian.dk hvori du beder dem om af lukke kontoen.

Når kontoen er lukket, bliver eventuelle renter opgjort og overført til din NemKonto.