Ung munter kvinde

Opsparingskonto - få 1,95 % på dit indskud

Med en opsparingskonto hos Bank Norwegian får du en konkurrencedygtig rente på dit indskud.

  • Ingen gebyrer ved etablering af kontoen
  • Intet krav til minimumsindskud
  • Ingen begrænsninger på antal overførsler

Tryg opsparing med indskydergaranti

Indskydergarantien er en sikkerhed for dig i tilfælde af noget uforudset skulle ske med banken. Indskud i Bank Norwegian, som er en filial af Nordax Bank, er dækket af den svenske indskydergarantiordning.

Prisliste

Indlånsrente1,95 %
Oprettelsesgebyr0 kr
Overførsler til/fra konto0 kr

Renten er variabel og beregnes fra første krone. Der er intet krav til minimumsindskud. Der er ingen begrænsninger på antal overførsler til/fra kontoen. Kontohaver må have en NemKonto, for at kunne disponere over en opsparingskonto i Bank Norwegian.

Spørgsmål og svar

For at åbne en opsparingskonto hos Bank Norwegian, kræver det at du indsender en ansøgning via vores hjemmeside. Du underskriver ansøgningen med dit MitID. Når din ansøgning er fuldført og din konto er oprettet modtager du en mail. Derefter kan du logge dig ind på Min Side, for at få et overblik over din konto.

Du kan læse vilkårerne for opsparingskontoen her.

For at overføre penge til din opsparingskonto skal du benytte et gironummer.

Det gironummer du skal benytte er +71 (OCR) + 85949675. Du finder dit personlige OCR nummer på Min Side og i appen. 

Hvis du ikke kan finde dit OCR nummer, kan du kontakte os på telefon + 45 70 80 11 00, eller mail@banknorwegian.dk.

Hos Bank Norwegian er det kun muligt at have én opsparingskonto pr. kunde.

Vi tilbyder ikke opsparingskonto til virksomheder og foreninger, og det er heller ikke muligt at være to disponenter til samme konto.
Indskud hos Bank Norwegian dækkes af Bankenes Sikringsfond i Sverige. Dette indebærer at dit indskud er beskyttet efter de gældende retningslinjer for indskydergarantien, som fastsættes af de svenske myndigheder.
Du finder dine transaktioner på Min Side. Log på Min Side med dit NemID / MitID, og vælg herefter "Opsparingskonto" og derefter "Transaktioner". Her kan du finde alle bevægelser til og fra kontoen, som kan hentes ned i PDF- eller excelformat. Hvis du har problemer med at åbne det, kan årsagen være en såkaldt pop-up blokering.
Nej, der er ingen begrænsninger, og du kan foretage det antal overførelser som du ønsker.

Det er kun mulig at overføre med dagens dato som forfaldsdato, det er desværre ikke mulig at vælge en anden dato. 

For at din overførsel skal gå ind og betale din faktura, bliver din overførsel ført ind og ud af vores system. Såfremt dette ikke bliver gjort, ville din overførsel ikke automatisk betale din faktura, og du ville kunne risikere at få en rykker.

Hvis du ønsker at lukke din opsparingskonto, skal du overføre dit indestående til din NemKonto. Dette gør du via Min Side.
Derefter sender du en mail til: backoffice@banknorwegian.dk hvori du beder dem om af lukke kontoen.

Når kontoen er lukket, bliver eventuelle renter opgjort og overført til din NemKonto.