Gå til hovedindhold
Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Log ind

Har du udfordringer med at betale din faktura?

Livet er fuld af uforudsigelige begivenheder, som i værste fald kan påvirke din økonomi. Arbejdsløshed, sygdom eller andre uventede hændelser, som kan gøre det vanskeligt at afbetale på dit lån. Det er bedre at løse betalingsvanskelighederne, når de opstår, og dermed få styr på din økonomi.

Hvordan søger jeg om en betalingsfri måned?

  1. Tag dit MitID frem, og log ind på Min Side eller app’en.
  2. Send din ansøgning om en betalingsfri måned.

Lav et budget

Gå igennem dine indtægter og udgifter for at lave et budget. Inkluder også de periodiske udgifter, f.eks. din højere strømregning i vintermånederne og kvartalsvise indbetalinger til forsikringer. Et budget hjælper dig også med at undgå unødvendige indkøb, hvis du ved, at du har afsat et vist beløb til netop dét. Du kan lave ekstra indbetalinger, når du har mulighed for det. På denne måde får du nedbetalt lånet hurtigere, og du sparer penge på renteomkostningerne.

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler min faktura?

Ubetalte fakturaer vil resultere i rykkerskrivelser. Hvis du ikke betaler din faktura, kan lånet overføres til inkasso, hvorefter du kan få en betalingsanmærkning.

Hjælp til samlelån:

Har du flere kreditkort og lån? Ved at samle dine lån i ét samlelån, kan du spare penge, og herved finde en løsning på dine betalingsproblemer.

Har du betalt dine fakturaer, kan du ansøge om en forhøjelse af dit eksisterende lån, for dermed at samle dine andre lån til et samlelån.

Kontakt os